Leden 2008

Bezuhlyj Alexandr/Безуглий Олександр Іванович

24. ledna 2008 v 23:13 | Michal Sevruk( M. CEBPYK)
Безуглий Олександр Іванович
Безуглий Олександр Іванович(*29.03.1928 - професор Київської Національної музичної академії ім.П.І.Чайковського, гобоїст, лауреат ( ІІ премії ) Всесвітнього фестивалю молоді і студентів ( Бухарест, 1953).
В 1943 році закінчив музичну школу -десятирічку при Київській державній консерваторії ім.П.І.Чайковського, 1954 році Київську державну консерваторію ім.П.І.Чайковського( клас В.Федорова). З 1954 року соліст Державного симфонічного оркестру України, а від 1966 соліст симфонічного оркестру Київського театру опери і балету ім.Т.Г.Шевченко.З 1954 року - викладач Київської державної консерваторії ім.П.І.Чайковського.
З ім'ям О.І. Безуглого пов'язаний півстолітній період формуванняя Київської гобойної школи.Продовжуючи славні традиції своїх попередників по духовій кафедрі професорів В.М.Яблонського, А.Ф.Проценка,О.Литвинова він, cпираючись на здобутки своїх колег протягом десятирічь, підготовив ряд визначних музикантів -гобоїстів , які активно продовжують традиції київської виконавської школи.Серед них- О.Козиненко, Л.Гольцман,О.Щеглов, Ю.Захаренко, М.Дєснов, В.Бойко, В.Рудницький, Р.Мелешко, П.Ярмола, О.Соколовський, О.Гришин, С.Доркін, Т.Доненко, А.Сикмедін, Д.Харитонов, І.Коморовський та інші.
Протягом праці в оркестрі працював з визначними диригентами сучасності, які високо оцінювали його виконавську майстерність: Канарштейн М.М., Колеса М.Ф.,Тольба В.С.,Рахлін Н.Г.,Симеонов К.А.,Турчак С.В.,Гнєдаш В.Б., Блажков І.І.,Кожухар В.М, Г.Рождєственский ,.І.,Гамкало І.,А.Власенко, Рябов та інші.До його виконавського здобутку належать твори світової музичної класики: Симфонії Й.Гайдна, В.А.Моцарта,П.І.Чайковского ,Л.Ревуцького, Б.Лятошинського твори Й.С.Баха,Г.Ф.Генделя , опери і балети які були в репертуарі київського театри в 60-70 роках ХХ століття.О.І.Безуглий був досить вимогливий та відповідний виконавець як до себе так і до колег по оркестру.Оркестрові солові партії завжди виконував виразно на високому професійному рівні.Звук його гобою був досить прозорий, легкий і за способом гри був подібний французській виконавській школі.Багато музики за його участі записано у фонд українського радіо.Як член оркесту багаторазово приймав участь у записy музики до фільмів на Київській кіностудії ім.О.Довженка.Має записи на платівках як солові так і у складі різноманітних ансамблів.В педагогічній практиці з своїми студентами працював над якістю звуку, фразуванням ,інтонацією та доконалістю музичного твору.Досить відповідно працював над підготовкою студентів до виступів або до республіканських конкурсів.
На кафедрі духових та ударних інструментів мав великий авторитет.Був автором ряду методичних розробок для розвитку гобойної техніки.Є автором декілька збірників: «Техніка гобою».Активно приймав участь по підготовці і проведенню Республіканських конкурсів,у створенні Державного духового оркестру України.Неодноразово був членом і головою різноманітних комісій, конкурсів.

Koncert Videňské filharmonie 1.1.2008

2. ledna 2008 v 21:39 | Michal Sevruk( M.CEBPYK)
Новорічний концерт Віденьського філармонічного оркестру2008. Диригент Жорж Претр
Новий рік починається завжди радісним чеканням на зустріч з прославненим Віденьським симфонічним оркестром. Адже, потрапляючи в атмосферу св'ята, відчуваєш духовну піднесеність людей різних національностей, соціального походження, культур, ідейних і релігійних пересвідчень.В концертному залі всі стають учасниками дійства як артисти ,так і слухачі - одним організмом, що створює атмосферу св'ятковості, вищої форми світосприйняття ,чогось доконалого, що не йде порівняти ні з чим.
1 січня 2008 року святковий концерт був озвучений у прямому радіо- телевізійному ефірі вже в 50-й раз.Вперше, славні Новорічні концерти почали проходити в Золотому залі Віденьського Музичного зібрання в 1941 році, але 1 січня 2008 року оркестр вперше грав під керівництвом французського диригента Жоржа Претра. Як відoмо, в різні роки оркестром диригували під час концерту Лорин Маазель, Герберт фон Караян, Клаудіо Аббадо, Зубин Мета, Сейджі Озава, Маріс Янсонс. Кавалер Ордена Почесного легіона Жорж Претр, який став за пульт 1 січня , - постійний гість у Відні : він був першим запрошеним диригентом Віденьського симфонічного оркестру з 1986 по 1991, а в 2004 році став одним із членів Віденьського Товариства друзів музики. Лейтмотивом концерту було сполучення французського шарму, магії Відня і чарівних мелодій всесвітньо відомих композиторів. В Золотому залі Віденьського Музичного зібрання прозвучала музика сім'ї Штраусів, а також твори Йозефа Хельмесбергера. В концерті також брали участь балетні трупи Віденьської Державної опери і Народної опери. Балетні мініатюри і мелодії вальсів у Золотому залі перенесли слухача в атмосферу славетних віденських балів.
Жорж Претр (Prêtre), (р. 14.8.1924, Вазьє) - видатний французський диригент.Починав свою музичну освіту як виконавець на трубі. В одному із інтерв'ю Претр говорив про те, що життя розпестило його щастям: дійсно, далеко не всякому молодому виконавцю на трубі вдається зробити таку успішну диригентську кар'єру. Претр вчився у Олів'є Месіана і Андре Клюітенса; йому віддавали перевагу перед іншими диригентами Марія Каллас; Франсiс Пуленк довірив йому прем'єру знаменитої моноопери "Людський голос". В сорок з лишнім років для Претра були відкриті двері Ковент-Гардена, Ла Скала і Метрополітен-опера, а в 1962 році Герберт фон Караян, не дивлячись на історичну конфронтацію французів і німців, запросив його у Віденьську оперу. Таким чином співпраця Претра з Віденьським філармонічним оркестром продовжується вже більше сорока років а їхнє виконання "Фантастичної симфонії" Берліоза обіцяло стати сучасною подією. На вигляд Претр нагадує підстаркуватого професора. Його поведінка на сцені може змінюватися від повної нерухомості до майже карикатурного жестикулювання. І якщо Віденьський філармонічний оркестр з кожним диригентом звучить по-різному, то Претр спрямовував музикантів грати саме так, як потрібно було йому для відповідного виконання .
Концертний зал, як завжди, прикрашений тисячами чарівних квітів, які майстерно аранжовані доповнювали архитектуру залу.В залі стоїть атмосфера очікування. Слухачі займають свої місця.Диригент, не кваплячись, виходить перед оркестр і звучить твір Йогана Штрауса (сина) « Наполеонів- марш ».Концерт продовжується виконанням традиційних творів :увертюр, вальсів, польок, галопів, маршів.Кожного року ці твори міняються залежно від диригента і адміністраціі по організації концерту, але кожного року вони виконуються в різному поданні і різній інтерпретації, а тому неповторні..Претр, диригент якому вже 84 роки, але як він майстерно справляється з оркестром.Техніка його відрізняється легкістю , чіткиіми та виразними жестами.Він диригує майже непомітно, не робить великих жестів, а часом і зовсім не диригує правою рукою, а проводить динамічну лінію лівою рукою спрямовуючи оркестр до кульмінаційних моментів того чи іншого твору. Всі твори, а їх було 21, диригував напамˇять, деколи відкладаючи диригентську палочку і диригуючи без неї.
Слухаючи оркестр Віденьської філармонії на протязі багатьох років пересвідчуєшся в тому ,що цей колектив належить до найкращих сучасних оркестрів світу.Традиційно, щo й до сьогoдні музиканти в оркестрі грають на інструментах, які вживалися в ХІХ столітті , тобто інструменти німецької системи .Серед яких гобої, кларнети, винтельні труби та натуральні валторни.Це не означає ,що вони грають на старих інструментах.Колектив оснащений самими новітніми досконалими інструментами ,які виробляються спеціально для оркестру.Звучання оркестру відрізняється легкістю.Струнна група не має своєї відмінності як по звуку так і тембру. Вона створює єдину палітру виразно заповнюючи і ті найвідаленіші куточки залу.Деревяні духові інструменти відрізняються бездоганною інтонацією та виразністю м'ягкого звучання.Мідь доповнює оркестр хоральним звучанням в увертюрах та оксамитовим грайливим тембром вальсів та польок..І за банаторічною традицією концерт як завжди закінчується під оплески та овації слухачів «Маршом Радецького» Йогана Штрауса.Закінчується концерт, а вдячні, по св'ятковому вдягнені слухачі, некваплячись покидають зал, несучи в голові світлі та невмирущі мелодії геніїв світового музичного надбання.
Programm:
Johann Strauß, Sohn: Napoleon-Marsch, op. 156
Josef Strauß: Dorfschwalben aus Österreich. Walzer, op. 164
Josef Strauß: Laxenburger Polka, op. 60
Johann Strauß, Vater: Paris. Walzer, op. 101
Johann Strauß, Vater: Versailler-Galopp, op. 107
Johann Strauß, Sohn: Orpheus-Quadrille, op. 236
Joseph Hellmesberger jun.: Kleiner Anzeiger. Galopp, op. 4
Johann Strauß, Sohn: Ouvertüre zu "Indigo und die vierzig Räuber", ohne op.
Johann Strauß, Sohn: Freuet Euch des Lebens. Walzer, op. 340
Johann Strauß, Sohn: Bluette. Polka francaise, op. 271
Johann Strauß, Sohn: Tritsch-Tratsch. Polka schnell, op. 214
Josef Lanner: Hofball-Tänze. Walzer, op. 161
Josef Strauß: Die Libelle. Polka mazur, op. 204
Johann Strauß, Sohn: Russischer Marsch, op. 426
Johann Strauß, Sohn: Die Pariserin. Polka francaise, op. 238
Johann Strauß, Vater: Chineser-Galoppe, op. 20
Johann Strauß, Sohn: Kaiser-Walzer, op. 437
Johann Strauß, Sohn: Die Bajadere. Polka schnell, op. 351